مقالات

روش‌های مراقبت بعد از تزریق ژل لب

روش‌های مراقبت بعد از تزریق ژل لب

یکی از روش‌های زیباسازی و حجم دهی به لب‌ها تزریق ژل به آن ها است. پس از انجام این کار باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا دچار عوارض نشوید. مراقبت‌های پس از تزریق ژل لب مربوط به موارد مختلفی می‌شود. در صورتی که شما یک پزشک مجرب را برای این کار انتخاب کنید مشاوره بهتری برای مراقبت پس از تزریق ژل لب دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید با روش‌های مراقبت پس از تزریق ژل لب آشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

علت زود جذب شدن ژل لب

گاهی اوقات به دلایل مختلف ژلی که به لب‌ها تزریق می‌شود سریعاً جذب شده و لب‌ها به حالت اولیه خود باز می‌گردند. از دلایل جذب شدن سریع ژل لب می‌توان به غلظت بالای فیلرها، ارتباط گردش خون زیاد در لب‌ها، حرکت کردن ژل و موارد دیگر اشاره کرد.

ورم بعد از تزریق ژل لب چند روز طول می‌کشد؟

پس از تزریق ژل لب‌ها ورم بسیار زیادی دارند. این التهاب در لب‌ها موقتی است و باید پس از چندین روز از بین برود. در صورتی که ورم لب شما بیش از حد طول بکشد باید به پزشک خود مراجعه کنید.

” برای اطلاع از قیمت انواع ژل کلیک کنید “

ورم بعد از تزریق ژل لب چند روز طول می‌کشد؟

روش های کاهش ورم لب

برای کاهش ورم و از بین رفتن آن می‌توانید موارد زیر را رعایت کنید:

  1. روی ناحیه‌ای که فیلر تزریق شده کمی یخ بگذارید.
  2. مقدار زیادی آب نوشیده و آب بدنتان را تامین کنید.
  3. غذاهای سالم مانند میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید. ویتامین‌ها و مواد معدنی به کاهش ورم کمک می‌کنند.
  4. تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت از ورزش‌های سخت و قرار گرفتن در هوای گرم بپرهیزید.
  5. فستفود یا غذاهای حاوی مواد نگهدارنده را مصرف نکنید.
  6. غذاهای پرادویه و تند اصلا برای شما مفید نیست.
  7. داروهایی مانند آسپیرین یا بروفن که باعث رقیق شدن خون می شوند را به‌هیچ عنوان مگر به دستور پزشک مصرف نکنید.
  8. سیگار کشیدن و در معرض دود قرار گرفتن باعث افزایش ورم خواهد شد.
بخوانید  8 مورد از عوارض تزریق ژل لب که باید بدانید

چند روز بعد از تزریق ژل لب میشه رژ زد؟

شما تا حد امکان باید پس از تزریق ژل لب از استفاده رژ بپرهیزید. تا زمانی که لب‌های شما به حالت نرمال باز نگردد نمی‌توانید از رژ استفاده کنید. زمان مناسب برای استفاده از رژ دو هفته پس از تزریق ژل لب است.

” برای اطلاع از قیمت سرم پوست کلیک کنید “

چند روز بعد از تزریق ژل لب میشه رژ زد؟

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل لب

یکی از مراقبت‌های مهم پس از تزریق ژل لب طرز خوابیدن بیمار است. خوابیدن باید به صورتی باشد که فشاری به محل تزریق وارد نشود. جابجایی به محل تزریق ژل لب باعث جابجایی آن شده و عوارض زیادی را در پیش خواهد داشت. برای خوابیدن سر خود را در ارتفاع بالاتر از بدن خود قرار داده و بخوابید.

بعد از تزریق ژل لب چی بخوریم؟

پس از تزریق ژل لب باید به غذاهایی که مصرف می‌کنیم توجه زیادی داشته باشید. تغذیه مناسب پس از تزریق ژل باید شامل غذاهایی شود که خوردن آن ها آسان باشد. شما باید غذاهای نرم را مصرف کرده و از مصرف مکمل‌های ویتامین e هم خودداری کنید.

بعد از تزریق ژل لب چه پمادی استفاده کنیم؟

پس از تزریق ژل لب می‌توانید از پماد بپانتن استفاده کنید. این پماد برای ماساژ دادن لب‌ها مناسب است و مواد ضدباکتری موجود در آن باعث نرم شدن پوست شما می‌شود. استفاده از این پماد از پوسته پوسته شدن لب شما جلوگیری کرده و به درمان آن کمک می‌کند.

” برای خرید محصولات مراقبت از پوست کلیک کنید “

بعد از تزریق ژل لب چه پمادی استفاده کنیم؟

بعد از تزریق ژل لب مسواک بزنیم؟

اگر وسواس زیادی در مصرف مسواک دارید، می‌توانید پس از تزریق ژل لب مسواک بزنید. اگرچه مسواک زدن پس از تزریق مشکلی ندارد اما گاهی اوقات درد‌های زیادی برای بیمار ایجاد خواهد کرد. شما می‌توانید برای جلوگیری از مسواک زدن از مواد غذایی استفاده کنید که نیازی به تمیز کردن دهان و استفاده از نخکشی دندان نداشته باشند.

بخوانید  لیفتینگ صورت چیست؟ مزایا،هزینه

باز و بسته کردن دهان شما باعث می‌شود که فشار زیادی به لب‌ها آمده و درد زیادی را حس کنید. اگر خمیر دندان روی پوست شما مالیده شود باعث تحریک لب شده و ممکن است جابجایی ژل را به همراه داشته باشد. برای مسواک زدن می‌توانید از مسواک‌های کوتاه و نرم استفاده کنید. یکی از نکات لازم پس از انجام ژل لب استفاده از دهانشویه به جای مسواک است.

غلظت بالای فیلرها و خاصیت هیدروفیلیک

ساختار ژل لب غلیظ است و از موادی مانند هیالورونیک اسید تشکیل می‌شود. گاهی اوقات به دلیل غلظت بالای این ژل نتایج تزریق خیلی زودتر از زمانی که درنظرمی‌گیریم از بین می‌رود. ترکیباتی که در ژل لب استفاده می‌شوند قابلیت جذب و نگهداری رطوبت را دارند. این موارد باعث می‌شود که ژل لب خیلی سریع جذب شده و لب‌ها به حالت اولیه خود بازگردند.

ارتباط گردش خون زیاد در لب‌ها

یکی دیگر از دلایل جذب سریع ژل توسط لب‌ها ارتباط گردش خون زیاد در آنها است. لب‌ها به دلیل داشتن پوست حساس و نازک به تماس با محصولات مختلف حساسیت نشان می‌دهند. ژلی که توسط پزشک به لب تزریق می‌شود ممکن است در پوست نازک لب‌ها جذب شده و مزیتی نداشته باشد. پوست لب دارای عروق خونی غنی است که باعث افزایش گردش خون در آن می‌شود. زمانی که ژل به لب‌ها تزریق می‌شود ترکیبات موجود در آن با سرعت بیشتری به سمت عروق کوچک پوست لب رفته و توسط آن جذب می‌شوند.

سوخت و ساز بدن چگونه بر جذب سریع ژل لب تاثیر می‌گذارد؟

یکی دیگر از عوامل مهم در جذب سریع ژل لب سوخت و ساز بدن یا متابولیسم است. در صورتی که بدن انسان فرایند هضم بسیار سریعی داشته باشد ژل لب نیز در لب‌ها سریعاً جذب می‌شود.

بخوانید  معرفی بهترین مارک اسپری دوفاز مو

تزریق ژل لب

حرکت‌کردن ژل، دیگر علت زود جذب‌شدن ژل لب

یکی دیگر از دلایل جذب ژل، حرکت آن در لب‌ها است. در اثر فشار و اصطکاک پوست لب‌ها حرکت ژل انجام می‌شود و باعث جذب آن خواهد شد. حرکت ژل باعث خونریزنی در بافت لب‌ها شده و مغذی لازم در لب‌هاباسرعت جذب می‌شوند.

زودتر جذب‌شدن ژل لب با کاهش کلاژن‌سازی

در اثر افزایش سن شادابی و جوانی پوست صورت و لب از بین رفته و کلاژن آن کاهش پیدا می‌کند. هیالورونیک اسید باعث تقویت کلاژن‌سازی و آبرسانی در پوست انسان می‌شود. زمانی که این ماده به لب‌ها تزریق می‌شود جذب سریع آن به دلیل ساخت کلاژن انجام خواهد شد.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم پس از انجام تزریق ژل لب باید به مراقبت‌های آن توجه داشت. مراقبت پس از تزریق ژل لب به شما کمک می‌کند تا دوران نقاهت کوتاه‌تری را طی کرده و درمان شما سریع انجام شود. در صورتی که نکات بالا را پس از تزریق ژل رعایت کنید می‌توانید از مزیت‌های تزریق ژل لب بهره‌مند شوید. اگر شما به یک پزشک با تجربه مراجعه کنید این کار برای شما با شرایط بهتری انجام خواهد شد. برای حجم‌دهی به لب و زیبا کردن آنها تزریق ژل لب توصیه می‌شود. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید با کارشناسان فرح طب تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *